Stoga, Republika Hrvatska kao država članica Europske unije, u svrhu osiguravanja neometane primjene UZO-a (u skladu s odredbama Odluke Vlade Republike Hrvatske o instrumentima za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije (Narodne novine, broj 93/11)), treba donijeti propis (odnosno Zakon, uzimajući u obzir potrebnu odgovarajuću pravnu snagu) kojime će utvrditi prava i obveze u dijelu normi UZO-a koje nisu jasne, precizne i bezuvjetne. Time se utvrđuju vrste tijela u institucionalnom okviru za korištenje ESI fondova, što predstavlja osnovni preduvjet za korištenje alokacije dodijeljene Republici Hrvatskoj u razdoblju 2014.-2020.
Zakonom se utvrđuje i uspostavlja institucionalni okvir za korištenje ESI fondova u financijskom razdoblju 2014.-2020., a isti uključuje sustave upravljanja i kontrole u smislu članka 72. UZO-a. U tom kontekstu, Zakonom se utvrđuju tijela institucionalnog okvira te institucije koje obavljaju funkcije Koordinacijskog tijela i Neovisnog revizijskog tijela (središnja tijela državne uprave i tijela javne vlasti).
Temeljem predloženog zakonodavnog okvira Vlada Republike Hrvatske će donijeti podzakonske propise, u obliku Uredbi, kojima će se razraditi Zakonom utvrđena prava i obveze, odnosno Zakonom utvrđenim tijelima dodijelit će se specifične funkcije u sustavu upravljanja i kontrole korištenja ESI fondova za razdoblje 2014.-2020.
Ocjenjuje se da će se predloženim propisom uspostaviti odgovarajući institucionalni okvir, optimalan za korištenje ESI fondova, a isti će se u provedbenim dijelovima detaljizirati Uredbama Vlade Republike Hrvatske, sve s ciljem što učinkovitije iskorištenosti sredstava iz ESI fondova dodijeljenih Republici Hrvatskoj.
Nacrt zakona o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu Europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. pročitajte OVDJE.